luni, 6 decembrie 2010

Nou ! Reclama pe Facebook ! ! !

 Cat te costa o campanie medie pe Facebook ?

Bugetul mediu al unei campanii de promovare desfasurate la click pe reteaua de socializare Facebook, care are peste un milion de utilizatori in Romania, este intre 2.000-3.000 de euro, declara Laurentiu Pop, deputy managing director al Httpool Romania, agentia de publicitate interactiva care vinde publicitate pentru Facebook pe piata locala.
Cei mai mari investitori in publicitatea pe reteaua de socializare sunt din domeniul bunurilor de larg consum, telecomunicatiilor, bancar, IT si comert electronic. In prezent reteaua cu peste 400 de milioane de utilizatori la nivel mondial are putin peste un milion de vizitatori si in Romania, in ultimele trei luni fiind inregistrata o dublare a numarului de conturi active in tara noastra.
“Pastrand trendul de crestere si interesul crescut atat al userilor, cat si al advertiserilor consideram ca Facebook isi va dubla numarul de unici pana la sfarsitul anului. Astfel, vom vorbim de peste 2.000.000 de conturi active din Romania”, a declarat pentru Wall-Street Laurentiu Pop, director general adjunct al Httpool Romania, agentie lansata in vara 2008.
In ultimul an compania a desfasurat campanii pe Facebook pentru peste 50 de clienti din majoritatea domeniilor.
“Primim zilnic cereri de promovare pe Facebook, de la o simpla promovare a unui magazin online pana la creare unei strategii de comunicare a unei banci ori lansarea unui produs din zona IT. O campanie medie desfasurata pe Facebook are un buget de 2.000-3.000 euro, dar aceasta suma este valabila doar pentru campanile desfasurate la click”, afirma Pop.
Cu toate acestea, exista si companii mai putin deschise catre promovarea online pe o retea de socializare, printre acestea aflandu-se firmele din industriile de nisa.
Nu consider ca o companie care produce sine de cale ferata si-ar promova produsele pe Facebook. In schimb, ar putea desfasura o campanie de CSR pe Facebook”.
Reprezentantul Httpool nu a dorit sa precizeze care au fost veniturile retelei de socializare in Romania si nici cat inseamna Facebook din businessul agentiei.
El nu a dorit sa declare, de asemenea, veniturile si profitul net al Httpool in 2009, dar a afirmat ca pentru acest an obiectivul este sa creasca cu aproximativ 20%. Agentia a inregistrat in 2008 afaceri in jurul a 22.000 de euro si pierderi nete de 100.000 de euro conform Ministerului de Finante.
Agentia are sase angajati, iar pentru Facebook exista o echipa dedicata vanzarii de publicitate.
Managementul Httpool estimeaza ca anul acesta piata de publicitate online va ajunge la circa 30 de milioane de euro fata de 20 de milioane de euro anul trecut, iar retelele sociale vor atrage 6-7% din totalul investitiilor pentru promovarea pe internet.


Reclama pe Facebook si reclama pe Google

reprezinta cele mai eficienta doua forme de promovare online. Intr-o competitie pentru bugete mici si mari reclama pe Facebook este concurentul incontestabil al reclamei pe Google. Reteaua sociala Facebook se extinde din ce in ce mai mult in Romania tintind spre 2.000.000 de utilizatori, dintre care un numar impresionat sunt foarte activi. Promovarea online prin Facebook are un caracter aparte, si anume ca este bazata pe date demografice, anunturile afisandu-se doar grupurilor de utilizatori care se incadreaza printre clientii potentiali.
Asadar promovarea pe Facebook este organizata in jurul grupului tinta catre care se comunica prin intermediul unor mesaje cu continut mixt: text si poza. Chiar daca continutul este limitat la 25 caracatere in titlu, 135 de caracatere in continutul mesajului si o poza minuscula de maxim 110 x 90 px, aceste mesaje sunt la intersectia publicitatii tip display si publicitatii prin mesaje text, si astfel beneficiind de avantajele celor doua.
Insa creativitatea si experienta in constructia de mesaje puternice pot transforma o campanie pe Facebook intr-un succes, CTR-ul (click-through-rate – rata de click) fiind principalul indicator al performantei ca si in cazul reclamelor pe Google.
Daca extrapolam utilitatea retelei sociale si subliniem evidenta, si anume ca utilizatorii cauta informatii pe Facebook in aceeasi maniera in care cauta informatia pe Google fara a folosi insa “cautarea”, promovarea pe Facebook se apropie cel mai tare de cea pe Google.
Avantajele promovarii pe Facebook sunt toate cele imprumutate datorita faptul ca este o forma de promovare cu plata pe click, PPC. Relevanta mesajului fata de grupul tinta scade costul pentru fiecare click ceea ce forteaza cresterea relevantei. Consturi minime pentru cantitatea de media care se poate achizitiona incepe cu 1 click, la fel ca si in cazul reclamei pe Google.
Prin reclama vizitatorul poate fi trimis in aplicatii, grupuri, fanpage-uri, evenimente si pagini de profil din cadrul Facebook, care ar necesita acces cu parola daca promovarea ar fi realizata printr-o alta forma, externa. De exemplu: daca printr-un anunt pe Google ai promova un fanpage de pe Facebook utilizatorul nu ar ajunge la fanpage-ul propriu-zis ci la pagina de login de pe Facebook, iar daca acesta nu are cont va parasi pagina.
Dezavantajele fata de reclama pe Google constau in faptul ca, la un cost per click de 0,2 euro si un ctr de 0,1 %, cu doar 2000 euro poti afisa reclama in medie de 5 ori la fiecare dintre cei 1,5 milioane de utilizatori, astfel atingand toti utilizatorii de pe Facebook. Google are milioane de cautari pe luna si 99% dintre utilizatori incep navigarea pe internet printr-o cautare. Totodata, cel mai important avantaj al reclama pe Google spre deosebirea de reclama pe Facebook este centrarea pe cuvintele si frazele cheie, iar cuvintele cheie reprezinta, pana acum, singura metoda de identificare a intentiei de cumparare.
Cel mai eficient este sa beneficiezi de avantajele celor doua sisteme la un loc si sa orientezi bugetul si pe reclama pe Facebook si pe reclame pe Google, sa folosesti impreuna aceste 2 formidabile arme de marketing online.

Costul si bugetul pentru o reclama pe Facebook 


Publicitatea pe Facebook este simplă şi eficientă. Puteţi să ne spuneţi cum doriţi să faceţi publicitate şi de la unde doriţi să apară anunţurile dvs. şi vă vom  stii  sa ajungem la publicul tau. În această secţiune, veţi afla mai multe despre:

    
* De licitare
    
* Bugetul zilnic şi a cheltuielilor zilnice de limita
    
* Costul pentru a face publicitate pe Facebook
    
* Când se alege vs CPC CPM



Licitarea

Gama de suma licitată sugerată vă arată gama de oferte, care sunt în prezent câştigătoare la licitaţia printre anunţurile similare cu a ta. Puteţi seta o sumă licitată maximă pentru fiecare anunţ din gama de preţuri sugerate oferim atunci când creaţi anunţul dvs. sau puteţi alege o sumă licitată maximă în afara intervalului suma licitată sugerată. Suma dvs. licitată maximă este de cele mai multe veţi plăti pentru un clic pe anunţul dvs. sau pe mia de impresii livrate în funcţie de dacă nu aţi ales să plătiţi pe clic (CPC) sau pe mia de afişări (CPM) (secţiunea de ajutor). Noi doar încasa suma care este necesară pentru ca anunţul dvs. să câştige licitaţia (a se vedea secţiunea de livrare), care poate fi mai mic decât suma licitată maximă.Gama sugerate oferta pe baza preţurilor actuale de pe piaţă.În plus faţă de alegerea suma licitată maximă pentru fiecare anunţ, aveţi control complet de cât de mult cheltuiţi pe o bază de zi cu zi. Bugetul dvs. total zilnic pentru anunţurile dvs. este dictată de setările de campanie. Bugetul zilnic este suma pe care sunteţi dispus să cheltuiţi pe o anumită campanie pe zi.

Bugetul zilnic şi
Limit cheltuielilor zilnice.

Aveţi control complet de cât de mult cheltuiţi pe o bază de zi cu zi. Bugetul pe care aţi stabilit atunci când configuraţi o nouă campanie este dvs. de buget zilnic. Ea reprezintă suma maximă pe care sunteţi dispus să cheltuiţi pentru campania respectivă pentru fiecare zi faceţi publicitate. Anunţurile dvs. vor opri în mod automat odată ce arată bugetul dvs. a fost atins pentru a doua zi. Vă puteţi schimba bugetul zilnic al campaniei dvs., sau întrerupeţi sau să ştergeţi anunţurile dvs. din cadrul Anunturi dvs. Administrare în orice 
moment.

Ţineţi minte că acest lucru este diferit de limitare de cheltuieli zilnică. Daily Petreceţi Limit este suma maximă pe care, impresii date, disponibilă şi sumele licitate câştigătoare, vor fi cheltuite în contul dvs. într-o singură zi. Limita este resetat la miezul nopţii, în fusul orar selectaţi în fiecare zi. Zilnic Petreceţi Limit va creşte în mod automat pe măsură ce efectuaţi plăţi cu succes. Cu toate acestea, nu veţi plăti mai mult decât suma dvs. de bugete maxime zilnice.
Puteţi, de asemenea, modifica aceste setări în Anunturi dvs. Administrare după ce aţi setat anunţul dvs. live. Veţi observa "Durata" este editabil în setările campaniei. Fiecare anunţ în cadrul unei campanii este livrat pe baza acestor setări.
Editare durata în anunţurile dvs. Manager
 
Keep in mind that this is different from your Limită de cheltuieli zilnică. The Daily Spend Limit is the maximum amount that, given available impressions and winning bids, will be spent on your account in one day. The limit is reset at midnight in your select time zone each day. Your Daily Spend Limit will increase automatically as you successfully make payments. However, you will never pay more than the sum of your maximum Daily Budgets.
You may also change these settings in your Administrare anunţuri after you've set your ad live. You'll notice the "Duration" is editable in your campaign settings. Each ad within a campaign is delivered based on these settings.
Edit the duration in your Ads Manager

 Costul  publicitatii

Nu este un cost stabilit pentru publicitate pe Facebook. Cu toate acestea, deoarece acesta este un sistem de livrare dictat de piaţă, vă plătesc preţul de piaţă care a stabilit. Puteţi estimare a costurilor atunci când vă creaţi reclamele, urmând următorii paşi:

    
* Identificaţi-vă publicul ţintă
    
* Decideţi dacă doriţi să plătiţi pe clic (CPC) sau pe mia de afişări (CPM)
    
* Selectaţi suma licitată maximă pentru anunţul dvs. bazat pe gama de suma licitată sugerată furnizate. Acesta este intervalul aproximativ de ceea ce altor agenţi de publicitate plătesc pentru dvs. ţintă demografice.
    
* Stabiliţi bugetul zilnic al campaniei dvs. bazat pe suma licitată maximă şi numărul de clicuri sau afişări pe care le-ar dori să plătească pentru fiecare zi.
Bugetul pe care îl setaţi este bugetul dvs. zilnic. Anunţurile dvs. vor opri în mod automat odată ce arată bugetul dvs. a fost atins pentru a doua zi, şi niciodată nu va acumula taxe în plus faţă de bugetul dvs. zilnic.

There isn't a set cost for advertising on Facebook. However since this is a market-driven delivery system, you are paying the price that the market has set. You can estimate your cost when you create your ads by following the following steps:
  • Identify your target audience
  • Decide if you would like to pay per click (CPC) or per thousand impressions (CPM)
  • Select the maximum bid for your ad based on the suggested bid range provided. This is the approximate range of what other advertisers are paying for your target demographic.
  • Set your campaign's daily budget based on the maximum bid and the number of clicks or impressions you would like to pay for per day.
The budget that you set is your daily budget. Your ads will automatically stop showing once your budget has been met for the day, and you will never accrue charges in excess of your daily budget.


CPC (cost per click)  vs  CPM (cost per thousand impressions)

Pe scurt, aceasta depinde de obiectivul dvs..
Alegeţi CPC (cost per click), de publicitate atunci când obiectivul dvs. este de a avea oameni clic pe site-ul dvs. sau altă destinaţie. Cu publicitatea CPC, aveţi posibilitatea de a controla costul real de a conduce vehicule fiecare persoană pe site-ul dumneavoastră. Mulţi agenţi de publicitate în speranţa de a conduce conversii online prin anunţurile lor (de exemplu, vânzările de t-shirt sau abonaţi la un buletin de ştiri), va alege modelul CPC.
Alege CPM (cost per mia de afişări) de publicitate atunci când obiectivul dvs. este de a creste brand, produs sau serviciu de conştientizare.Bugetul pe care îl setaţi este bugetul dvs. zilnic. Anunţurile dvs. vor opri în mod automat odată ce arată bugetul dvs. a fost atins pentru a doua zi, şi niciodată nu va acumula taxe în plus faţă de bugetul dvs. zilnic.

In short, it depends on your goal.
Choose CPC (cost per click) advertising when your goal is to have people click through to your website or other destination. With CPC advertising, you can control the actual cost to drive each person to your site. Many advertisers hoping to drive online conversions through their ads (e.g. sales of t-shirts or subscribers to a newsletter) will choose the CPC model.
Choose CPM (cost per thousand impressions) advertising when your goal is to increase brand, product or service awareness.



Va oferim cu bucurie o forma de reclama la inceput de drum dar care este asteptata demult de catre cunoscatori!! In sfarsit un concurent serios pentru Google Adwords! Reclama pe Facebook!
Noi deja am testat acest sistem aflat in stadiu beta si functioneaza excelent!Money mouth
De accea vi-l propunem si dumneavoastra.
Facebook are in Romania peste 800.000 de utilizatori deja si este in crestere.
Va oferim acest serviciu pentru doar 50 euro + TVA, taxa setare pe fiecare campanie in parte . Dar haideti sa va explicam si cum functioneaza.
Se creaza niste Add-uri care apar la fiecare profil targetat in parte ( a se vedea fotografia).
Acest text este mult mai generos decat cel de la Google Adwords dupa cum puteti vedea , accepta scris mai mult dar si fotografie!
Targetarea este mult mai complexa , pe langa programarea orara, bugetul zilnic dorit care incepe de la 1$ pe zi si merge maxim pana la 50 $ pe zi, vine cu o chestie geniala targetarea dupa varsta , limba si sex al persoanelor care vor vedea Add-ul.
Asta este lovitura de gratie data lui Google Adwords.
Si daca nu va este de ajuns ca sa treceti pe Facebook trebuie sa va mai spun ca platile se poate opta fie pentru plata pe click (Pay per Click) , ca si la Adwords dar si pe plata pe 1000 de vizualizari ca si in reclama clasica(Pay per View).
Va recomandam cu caldura acesta forma de publicitate si va setam campania la pret promotional , doar 50 euro + TVA, in acest pret intra si crearea contului de Facebook daca nu aveti unul.
Cred ca am specificat ca bugetul dumneavoastra poate fi cat doriti intre 1 si 50 $ pe zi!







http://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=402047449186&placement=pf&extra_1=0

http://www.facebook.com/advertising/?campaign_id=402047449186&placement=pf&extra_1=0