Nucleul, conceptul initial. Alegerea cuvintelor cheie corecte este in ultima masura la baza succesului sau a esecului unui website.Trebuie sa faci cautari ample pentru a gasi keyword sau fraze keyword care vor sta la baza viitorului website. Poti sa folosesti pentru cautarea cuvintelor cheie siteuri ca: GoodKeywords, Wordtracker.com, Nichebot.com sau sa apelezi la firme si programe specializate ca Brad Callen’s Keyword Elite.
Trebuie alese cuvintele cheie cu mare grija, trebuie cautate intai cuvintele cheie ale competitorilor, trebuie verificate numarul de cautari efectuate in fiecare luna cu acele keywords. Trebuie de asemenea controlata cu grija densitatea acestor keyworduri pentru a putea fi inregistrati in motoarele de cautare (search engines). Aceasta densitate poate fi reglata fin dupa lansarea siteului, dar este important ca ea sa fie luata in calcul inca de la inceput.
Cuvintele cheie trebuie sa fie prezente in titlul pagini, in primul paragraf al paginii si in link-urile din interiorul paginii. De exemplu: www.domeniultau.com/keyword.html
2. Desing simplu
Patreaza pagina simpla si directa, pastreaz-o in limita aspectului profesionist/business. Asigura-te ca este curata, citibila pentru toti vizitatorii siteului (indiferent de brrowser-ul pe care il folosesc – www.anybrowser.com). Atentie la greselile gramatica si de tastare. Mai bine faci asta inca de la inceput decat sa-ti para rau mai tarziu.
Patreaza pagina simpla si directa, pastreaz-o in limita aspectului profesionist/business. Asigura-te ca este curata, citibila pentru toti vizitatorii siteului (indiferent de brrowser-ul pe care il folosesc – www.anybrowser.com). Atentie la greselile gramatica si de tastare. Mai bine faci asta inca de la inceput decat sa-ti para rau mai tarziu.
Gandeste-te la vizitator tot timpul cat desenezi pagina viitorului site. Pastreaz-o in topicul declarat, pastreaz-o relationata cu keyword-urile alese.
Nu amesteca lucrurile, confuzia apare cand intr-o pagina sunt prea multe optiuni. Pastreaza mesajul nealterat.
Daca vinzi produse incearca sa pui, daca poti, cate unul pe pagina. Daca ai o pagina pentru comparatii, incearca sa limitezi numarul produselor comparate le 3 sau 4. Produsele similare trebuie sa fie legate. Daca esti pe pagina unui laptop nu pune link catre un deodorant.
Nu amesteca lucrurile, confuzia apare cand intr-o pagina sunt prea multe optiuni. Pastreaza mesajul nealterat.
Daca vinzi produse incearca sa pui, daca poti, cate unul pe pagina. Daca ai o pagina pentru comparatii, incearca sa limitezi numarul produselor comparate le 3 sau 4. Produsele similare trebuie sa fie legate. Daca esti pe pagina unui laptop nu pune link catre un deodorant.
Frazele trebuie sa fie scurte iar intr-o pagina incearca sa nu depasesti 200-300 de cuvinte. Daca ai articole mai mari incearca sa le rupi in mai multe pagini. Aceasta ar putea cauza unele probleme vizitatorilor dar vei avea suficient spatiu pentru reclama …
3. Optimizare
Mare parte a traficului va veni din motoarele de cautare, in principal Google, poate si din MSN si Yahoo. Optimizeaza deci pagina ta pentru Google (incearca sa urmezi indicatiile din Google’s Webpage Creator). Utilizeaza o ierarhie simpla, toate paginile ar trebui sa poata fi accesate cu maxim 3 clikuri. Construieste un sitemap unde sa fie intreaga structura a siteului. Motoarele de cautare vor gasi aceasta pagina mai repede daca este link-ata chiar in home-page. Daca poti adauga si un feed RSS care sa permita indexarea mai rapida a intregului continut relevant.
Mare parte a traficului va veni din motoarele de cautare, in principal Google, poate si din MSN si Yahoo. Optimizeaza deci pagina ta pentru Google (incearca sa urmezi indicatiile din Google’s Webpage Creator). Utilizeaza o ierarhie simpla, toate paginile ar trebui sa poata fi accesate cu maxim 3 clikuri. Construieste un sitemap unde sa fie intreaga structura a siteului. Motoarele de cautare vor gasi aceasta pagina mai repede daca este link-ata chiar in home-page. Daca poti adauga si un feed RSS care sa permita indexarea mai rapida a intregului continut relevant.
Incearca sa folosesti Mega Tags si “title description”. Construieste un “robots text file” dedicat robotilor de indexare.
4. Navigare usoara
Un site bun va fi usor si simplu de navigat. Aduna taoate paginile in index-ul principal si in pagina sitemap. Poti sa adaugi o baza cu link-uri in partea se sus sau de jos a pagini (header, footer). Gandeste-te la confortul navigarii astfel incat vizitatorul sa poata parcurge siteul cursiv urmarind informatiile care il intereseaza. Verifica de 2 ori ca toate link-urile din site sa functioneze, mai ales cele care duc in exteriorul siteului.
Un site bun va fi usor si simplu de navigat. Aduna taoate paginile in index-ul principal si in pagina sitemap. Poti sa adaugi o baza cu link-uri in partea se sus sau de jos a pagini (header, footer). Gandeste-te la confortul navigarii astfel incat vizitatorul sa poata parcurge siteul cursiv urmarind informatiile care il intereseaza. Verifica de 2 ori ca toate link-urile din site sa functioneze, mai ales cele care duc in exteriorul siteului.
Motoarele de cautare si vizitatorii siteului nu vor fi deloc incantati daca ai uitat un link catre o resursa nedisponibila.
5. Continut proaspat
Un site bun totdeauna are continut proaspat. Ai grija sa actualizezi continutul siteului cat de des poti. In lumea de azi, in continua schimbare, verifica ca informatia din site sa mai fie de actualitate si relevanta. Gandeste-te ca 9 din 10 vizite le faci in internet pentru a gasi o informatie. Asigura-te ca informatiile din siteul tau sunt recente si corecte. Materialele si informatiile recente, proaspete si de buna calitate vor transforma vizitatorii intamplatori in vizitatori fideli.
Un site bun totdeauna are continut proaspat. Ai grija sa actualizezi continutul siteului cat de des poti. In lumea de azi, in continua schimbare, verifica ca informatia din site sa mai fie de actualitate si relevanta. Gandeste-te ca 9 din 10 vizite le faci in internet pentru a gasi o informatie. Asigura-te ca informatiile din siteul tau sunt recente si corecte. Materialele si informatiile recente, proaspete si de buna calitate vor transforma vizitatorii intamplatori in vizitatori fideli.
6. Bookmarkable
Un site bun trebuie sa fie usor de book-markat. Asa vor putea vizitatorii sa se intoarca. Utilizeaza un script pentru bookmark. Feed-ul RSS (daca il ai in site) trebuie sa fie si el ushor de memorat in agregatorul vizitatorului. Fi sigur ca ii permiti vizitatorului sa memoreze adresa site-ului tau cat mai simplu si cu cat mai putin efort.
Un site bun trebuie sa fie usor de book-markat. Asa vor putea vizitatorii sa se intoarca. Utilizeaza un script pentru bookmark. Feed-ul RSS (daca il ai in site) trebuie sa fie si el ushor de memorat in agregatorul vizitatorului. Fi sigur ca ii permiti vizitatorului sa memoreze adresa site-ului tau cat mai simplu si cu cat mai putin efort.
7. Cool
Nu uita de factorul WOW! Incearca sa faci din pagina ta un reper pentru ceilalti. Incearca sa o faci unica, incearca sa o faci cool. Ambalajul vinde marfa. Atentie la detalii, imaginea pe care o prezinti in web-site poate creste valoarea produselor prezentate in pagina. Modul inovator in care vei sti sa combini tehnologiile existenete poate crea acel avantaj unic de piata care sa te departajeze de concurenta si sa te faca cunoscut
Nu uita de factorul WOW! Incearca sa faci din pagina ta un reper pentru ceilalti. Incearca sa o faci unica, incearca sa o faci cool. Ambalajul vinde marfa. Atentie la detalii, imaginea pe care o prezinti in web-site poate creste valoarea produselor prezentate in pagina. Modul inovator in care vei sti sa combini tehnologiile existenete poate crea acel avantaj unic de piata care sa te departajeze de concurenta si sa te faca cunoscut