sâmbătă, 3 aprilie 2010

Monetizarea proiectelor online


Pasiunea pusa de antreprenor reprezinta imboldul initial si sensul existentei proiectului, in final insa succesul este judecat in bani/profit. Monetizarea proiectului online este deci parte componenta a ideii si nu poate fi ocolita. Un proiect “for fun” sau simplu din pasiune sfarseste prin a da fata cu realitatea cand vine vorba despre business model si monetizare.
Conform statisticilor publicate de Bizak, 58% dintre startup-urile inregistrate se bazeaza pe advertising ca modalitate principala de monetizare. Astfel, 25% isi vand singuri publicitatea, 22% folosesc Google Adsense, iar 11% servicii de marketing afiliat. Trecand la cei 42% care nu se bazeaza pe publicitate, 17.4% obtin venituri din vanzarile de produse, 16.7% din prestari de servicii si 8% din abonamente (subscriptions).
grafic modele business Monetizarea proiectelor online
La acest capitol vorbim deci despre in ce buzunar sunt banii la care jinduim si cum/ce facem pentru a ii scoate de acolo.
1. Advertising (Display advertising, Email marketing, Publicitate targetata, Publicitate audio, Sponsorizari, Continut platit, Anunturi, Pozitii sponsorizate, White label, Advergame-uri, Proiecte speciale, Marketing afiliat)
2. Subscription (continut premium, email marketing, stock foto)
3. Intermedieri
4. Vanzari produse/servicii