- Rețele sociale:Facebook, Twitter, LinkedIn – cum să?Prezentare pas cu pas
Olivian BREDA,Orange Concept Store, 2010.01.12
51 de slide-uri
- Desprece e prezentarea?
Creare conturi Twitter, Facebook, LinkedIn;
Setare opțiuni conturi și editarea datelor;
Ghid de folosire sumar;
- Scopulprezentării
Pentru cei care văd prezentarea live: Overview asupra a ce poate însemna să întreții conturi pe Twitter, Facebook, LinkedIn;
Pentru cei care folosesc prezentarea când își fac contul: Să afli lucruri la care să fii atent când creezi / gestionezi conturile;
- Twitter – signup http://twitter.com/
- Twitter – creare cont
- Cum îțialeginumele de utilizator?
Variantepotrivite:
@Prenume
@PrenumeNume
@Prenume_Nume
@Nume_companie
- Twitter – customizare profil
- Twitter – avatar
- Twitter – design cont
- Twitter – background Lumea SEO PPC
- Cum schimbi fundalul ușor?
1. Alegi o tema;
2. Vizitezi profilul tău;
3. Apeși Print Screen;
4. În Paint dai Paste;
5. Faci un fundal pentru Twitter în Paint;
6. Încarci fundalul (upload) în Twitter;
- Cum faci background în Twitter?
Varianta 1(recomandată): Faci o imagine foarte mică - va fi afișată doar în partea stangă a profilului tău de Twitter; Lățime rezoluție: 120px e cea mai sigură, poți încerca 200px;
Varianta 2: Faci o imagine foarte mare - va fi afișată și în stânga și în dreapta profilului de Twitter; Trebuie să găsești o soluție la problema asta - exista rezoluții de monitor variabile și un background care se vede bine pe un monitor de 17" se poate vedea foarte rau pe unul de 22";
- Background – varianta 1
- Background – varianta 2
- Despre logo și background
Ce logo pui? Cu tine / cu afacerea ta e cel mai indicat;
Sugestia mea - KISS ("keep it simple and stupid!"). Logo / poză personală, date contact, un site. Atât.
Cum alegicombinațiile de culori? FoloseșteColour Lovers pentrucombinații de culoripotrivite;http://www.colourlovers.com/
- Twitter – cum postezi
- Twitter – cum dai reply
- Twitter – cum dai follow
- Sfaturi Twitter – partea I
E bine să pornești de la un scop - să știi ce vrei de la Twitter;
Poți folosi Twitter pentru a căuta informații - sunt rezultate de la utilizatori;
Twitter e util pentru a primi sfaturi - dar evită să ceri prea multe odată;
Înainte de a da Follow primilor utilizatori, asigură-te că ai scris măcar 10 Tweet-uri;
Completează profilulîn detaliu;
- Sfaturi Twitter – partea a II-a
Dacă folosești Twitter intens, ține cont că există aplicații dedicate care extind funcționalitatea;
Dacă postezi direct din interfața Twitter.com, poți folosi un serviciu de scurtare a URL-urilor înainte de a scrie mesajul;
Ca să vezi ce se vorbește despre compania ta, salvează o căutare după numele companiei (nu neapărat contul de Twitter)
Poți actualiza statusul prin SMS-uri de pe telefonul mobil;
- Sfaturi Twitter – partea a III-a
Dacă găsești ceva interesant pe Twitter, folosește funcția de ReTweet;
Cel mai important sfat Twitter: nu da @reply în public, dacă poți trimite Direct Message și tu ești inițiatorul discuției;
Ai opțiunea de a păstra mesajele private (trebuie să îți dai acordul de fiecare dată când cineva vrea să se aboneze la profilul tău);
E bine să promovezi contul de Twitter în alte părți;
În fine, distrează-te! :)
- Cum folosesc Twitter pentru Lumea SEO PPC?
Participantii la ediții - pe liste;
Urmăresc doar câteva persoane - organizatori, speakeri;
@Răspund celor care mă RT-uiesc (le mulțumesc public);
Postez lucruri pe care le consider interesante despre SEO / PPC; (mai mult SEO)
- Cum ar putea fi folosit mai mult?
Să urmăresc mai mulți oameni;
Desigur, conversații cu acei oameni;
ReTweets ale mesajelor interesante;
Folosirea de aplicații dedicate;
- Cum comunici?
Twitter e despre viteză; Citește ultimele mesaje și răspunde la ele; Mesaje vechi de câteva zile? Probabil nu mai sunt interesante;
Linkurile - esența Twitter; Postează linkuri către lucruri care ți se par interesante;
În Twitter contează interacțiunea - intră în legătură cu @replies cu alți utilizatori;
Fii concis - e bine să scrii mesaje mai scurte de 140 de caractere pentru a putea fi ReTweet-uit;
Răspunde la întrebările altora;
- Facebook signup: www.facebook.com
- Cum alegi numele de utilizator?
Vizitezi http://www.facebook.com/username și îți alegi un URL personalizat;
Când alegi utilizatorul sau linkul personalizat, alege un nume în care accentul să fie pe un nume unic, de persoană sau companie; (Lumea SEO PPC nu respectăaceastă regulă, SEO și PPC sunt cuvinte generice)
Evită sa ai un nume cu multe cuvinte cheie, cu cât mai puține cu atât mai bine;
Fă un titlu bunpentru oameni, nu pentru spider-i;
- Despre căutarea de prieteni
- În orice reţea socială (Twitter, Facebook, LinkedIn) e indicat să cauţi în agendă pentru contacte; Există temeri de securitatea datelor (îi dai acces la cont); Soluţie: exportă doar agenda într-un format popular şi importă doar agenda, fără să dai acces la contul de email;
- Customizare profil – sidebar, important
- Customizare profil – informații, neesențial
- Personalizare pagini
Pe pagina principală păstrează principiul KISS;
Pe pagina cu informații poți da mai multe detalii;
- Despre avatar: lațime recomandată 176px
- Sursa: http://mashable.com/2009/04/01/optimize-facebook-page/
- Setări – slide 1/4
- Setări – slide 2/4
- Setări – slide 3/4
- Setări – slide 4/4
- Setări – slide 4/4
- Cum folosesc Facebook?
Folosesc aplicația Facebook cu numele Twitter pentru a sincroniza Twitter cu Facebook;
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=2231777543
- Facebook și Lumea SEO PPC – inițial
Inițial am avut grup pe Facebook (SEO World Coffee); Am considerat că oamenii nu sunt foarte familiari cu conceptul de grup, așa că
În prezent avem utilizator Lumea SEO PPC; (parțial inetic să ai companie cu nume de utilizator, dar e practică comună)
Sincronizare cu Twitter;
Adăugare inițială câțiva prieteni;
Invitație inițialăcătre membrii grupului SEO World Coffee să adauge Lumea SEO PPC ca prieten;
- Lumea SEO PPC – prezent și viitor
Prezent - Accept la Friends; (Accept pe oricine care nu e companie și care, după nume, vorbește limba română)
Prezent - mesaje pe grupuri;
(posibil în viitor) Pentru fiecare ediție să avem un Facebook event;
- Cum ar putea fi folosit mai mult?
Să urmăresc ce se scrie pe Wall și să comentez, să apăs pe butonul "Like", să partajez și eu lucrurile pe care le-au găsit alții;
Să folosesc aplicații;
- Grup pentru SEO World Coffee
- Personal – funcție frecvent folosită
- Cum să folosești Facebook?
Folosește liste de prieteni pentru a organiza contactele;
Pune poze în profilul tău;
Spre deosebire de Twitter, pe Facebook ai o limită de prieteni: 5.000 maxim;
Sunt foarte multe aplicații disponibile, poți inclusiv să te joci pe Facebook;
Folosește Facebook widgets pentru a îți promova site-ul:http://www.facebook.com/facebook-widgets/
- LinkedIn signup: www.linkedin.com
- Creare profil
- Cum să folosești LinkedIn?
Stabilește-ți un obiectiv pentru LinkedIn - clienți noi / reputație / networking;
Dacă ai mai multe adrese de email pe care le folosești, e bine să te înscrii cu toate în LinkedIn, pentru a putea fi găsit după fiecare din ele;
Scrie în profilul tău lucruri relevante pentru obiectivul ales;
Completează cât mai detaliat profilul, dar nu include lucruri irelevante;
- Cum să folosești LinkedIn?
Ca să fii vizibil, e indicat să ai mai multe conexiuni;
Pe LinkedIn există o limită de invitații pe care le poți trimite altora: 3.000 (poate fi prelungită ulterior, la cerere, dar e bine să nu ajungi acolo); Nu există limită de conexiuni pe care le poți avea (adică dacă ești invitat de alții poți avea mult mai mult de 3.000 de conexiuni);
E indicat să ai recomandări ale altor persoane; Folosește cuvinte pe care le-ar căuta angajatorii (aptitudini, limbaje de programare, limbi străine etc.)
- Cum folosesc eu LinkedIn?
Invit persoane pe care le cunosc;
Dau accept oricui nu e companie; (inițial trimiteam un mesaj și nu acceptam decât persoane pe care le cunosc)
Pentru Lumea SEO PPC și SEO World Coffee am creat grupuri;
- Concluzii
Cu obiective clar stabilite, rețelele sociale te pot ajuta să ai vizibilitate și notorietate;
Oamenii care sunt pe o rețea sociale pot fi găsiți ușor cu o condiție simplă: să folosești acea rețea socială;
Poți automatiza multe procese din activitatea pe rețele sociale prin inter-conectarea rețelelor;
Pentru o companie câștigul de a fi prezent pe o rețea socială poate fi mai mare decât timpul cheltuit;
- Conturi pe care le gestionez
Lumea SEO PPC: http://twitter.com/lumeaseoppc
SEO World Coffee: http://twitter.com/SEOWorldCoffee
Profil personal: http://twitter.com/Olivian_BREDA
Liga pentru Educație, Cultură și Sport (LECS): https://twitter.com/lecsromania
A treia cafea: http://twitter.com/atreiacafea
Lumea SEO PPC: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000612126568
SEO World Coffee: http://www.facebook.com/group.php?gid=176232867392
Profil personal: http://www.facebook.com/olivian.breda
Lumea SEO PPC: http://www.linkedin.com/groups?gid=2633198
SEO World Coffee: http://www.linkedin.com/groups?gid=2438951
Profil personal: http://www.linkedin.com/in/olivian
Olivian BREDA,Orange Concept Store, 2010.01.12
51 de slide-uri
Creare conturi Twitter, Facebook, LinkedIn;
Setare opțiuni conturi și editarea datelor;
Ghid de folosire sumar;
Pentru cei care văd prezentarea live: Overview asupra a ce poate însemna să întreții conturi pe Twitter, Facebook, LinkedIn;
Pentru cei care folosesc prezentarea când își fac contul: Să afli lucruri la care să fii atent când creezi / gestionezi conturile;
Variantepotrivite:
@Prenume
@PrenumeNume
@Prenume_Nume
@Nume_companie
1. Alegi o tema;
2. Vizitezi profilul tău;
3. Apeși Print Screen;
4. În Paint dai Paste;
5. Faci un fundal pentru Twitter în Paint;
6. Încarci fundalul (upload) în Twitter;
Varianta 1(recomandată): Faci o imagine foarte mică - va fi afișată doar în partea stangă a profilului tău de Twitter; Lățime rezoluție: 120px e cea mai sigură, poți încerca 200px;
Varianta 2: Faci o imagine foarte mare - va fi afișată și în stânga și în dreapta profilului de Twitter; Trebuie să găsești o soluție la problema asta - exista rezoluții de monitor variabile și un background care se vede bine pe un monitor de 17" se poate vedea foarte rau pe unul de 22";
Ce logo pui? Cu tine / cu afacerea ta e cel mai indicat;
Sugestia mea - KISS ("keep it simple and stupid!"). Logo / poză personală, date contact, un site. Atât.
Cum alegicombinațiile de culori? FoloseșteColour Lovers pentrucombinații de culoripotrivite;http://www.colourlovers.com/
E bine să pornești de la un scop - să știi ce vrei de la Twitter;
Poți folosi Twitter pentru a căuta informații - sunt rezultate de la utilizatori;
Twitter e util pentru a primi sfaturi - dar evită să ceri prea multe odată;
Înainte de a da Follow primilor utilizatori, asigură-te că ai scris măcar 10 Tweet-uri;
Completează profilulîn detaliu;
Dacă folosești Twitter intens, ține cont că există aplicații dedicate care extind funcționalitatea;
Dacă postezi direct din interfața Twitter.com, poți folosi un serviciu de scurtare a URL-urilor înainte de a scrie mesajul;
Ca să vezi ce se vorbește despre compania ta, salvează o căutare după numele companiei (nu neapărat contul de Twitter)
Poți actualiza statusul prin SMS-uri de pe telefonul mobil;
Dacă găsești ceva interesant pe Twitter, folosește funcția de ReTweet;
Cel mai important sfat Twitter: nu da @reply în public, dacă poți trimite Direct Message și tu ești inițiatorul discuției;
Ai opțiunea de a păstra mesajele private (trebuie să îți dai acordul de fiecare dată când cineva vrea să se aboneze la profilul tău);
E bine să promovezi contul de Twitter în alte părți;
În fine, distrează-te! :)
Participantii la ediții - pe liste;
Urmăresc doar câteva persoane - organizatori, speakeri;
@Răspund celor care mă RT-uiesc (le mulțumesc public);
Postez lucruri pe care le consider interesante despre SEO / PPC; (mai mult SEO)
Să urmăresc mai mulți oameni;
Desigur, conversații cu acei oameni;
ReTweets ale mesajelor interesante;
Folosirea de aplicații dedicate;
Twitter e despre viteză; Citește ultimele mesaje și răspunde la ele; Mesaje vechi de câteva zile? Probabil nu mai sunt interesante;
Linkurile - esența Twitter; Postează linkuri către lucruri care ți se par interesante;
În Twitter contează interacțiunea - intră în legătură cu @replies cu alți utilizatori;
Fii concis - e bine să scrii mesaje mai scurte de 140 de caractere pentru a putea fi ReTweet-uit;
Răspunde la întrebările altora;
Vizitezi http://www.facebook.com/username și îți alegi un URL personalizat;
Când alegi utilizatorul sau linkul personalizat, alege un nume în care accentul să fie pe un nume unic, de persoană sau companie; (Lumea SEO PPC nu respectăaceastă regulă, SEO și PPC sunt cuvinte generice)
Evită sa ai un nume cu multe cuvinte cheie, cu cât mai puține cu atât mai bine;
Fă un titlu bunpentru oameni, nu pentru spider-i;
- În orice reţea socială (Twitter, Facebook, LinkedIn) e indicat să cauţi în agendă pentru contacte; Există temeri de securitatea datelor (îi dai acces la cont); Soluţie: exportă doar agenda într-un format popular şi importă doar agenda, fără să dai acces la contul de email;
Pe pagina principală păstrează principiul KISS;
Pe pagina cu informații poți da mai multe detalii;
- Sursa: http://mashable.com/2009/04/01/optimize-facebook-page/
Folosesc aplicația Facebook cu numele Twitter pentru a sincroniza Twitter cu Facebook;
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=2231777543
Inițial am avut grup pe Facebook (SEO World Coffee); Am considerat că oamenii nu sunt foarte familiari cu conceptul de grup, așa că
În prezent avem utilizator Lumea SEO PPC; (parțial inetic să ai companie cu nume de utilizator, dar e practică comună)
Sincronizare cu Twitter;
Adăugare inițială câțiva prieteni;
Invitație inițialăcătre membrii grupului SEO World Coffee să adauge Lumea SEO PPC ca prieten;
Prezent - Accept la Friends; (Accept pe oricine care nu e companie și care, după nume, vorbește limba română)
Prezent - mesaje pe grupuri;
(posibil în viitor) Pentru fiecare ediție să avem un Facebook event;
Să urmăresc ce se scrie pe Wall și să comentez, să apăs pe butonul "Like", să partajez și eu lucrurile pe care le-au găsit alții;
Să folosesc aplicații;
Folosește liste de prieteni pentru a organiza contactele;
Pune poze în profilul tău;
Spre deosebire de Twitter, pe Facebook ai o limită de prieteni: 5.000 maxim;
Sunt foarte multe aplicații disponibile, poți inclusiv să te joci pe Facebook;
Folosește Facebook widgets pentru a îți promova site-ul:http://www.facebook.com/facebook-widgets/
Stabilește-ți un obiectiv pentru LinkedIn - clienți noi / reputație / networking;
Dacă ai mai multe adrese de email pe care le folosești, e bine să te înscrii cu toate în LinkedIn, pentru a putea fi găsit după fiecare din ele;
Scrie în profilul tău lucruri relevante pentru obiectivul ales;
Completează cât mai detaliat profilul, dar nu include lucruri irelevante;
Ca să fii vizibil, e indicat să ai mai multe conexiuni;
Pe LinkedIn există o limită de invitații pe care le poți trimite altora: 3.000 (poate fi prelungită ulterior, la cerere, dar e bine să nu ajungi acolo); Nu există limită de conexiuni pe care le poți avea (adică dacă ești invitat de alții poți avea mult mai mult de 3.000 de conexiuni);
E indicat să ai recomandări ale altor persoane; Folosește cuvinte pe care le-ar căuta angajatorii (aptitudini, limbaje de programare, limbi străine etc.)
Invit persoane pe care le cunosc;
Dau accept oricui nu e companie; (inițial trimiteam un mesaj și nu acceptam decât persoane pe care le cunosc)
Pentru Lumea SEO PPC și SEO World Coffee am creat grupuri;
Cu obiective clar stabilite, rețelele sociale te pot ajuta să ai vizibilitate și notorietate;
Oamenii care sunt pe o rețea sociale pot fi găsiți ușor cu o condiție simplă: să folosești acea rețea socială;
Poți automatiza multe procese din activitatea pe rețele sociale prin inter-conectarea rețelelor;
Pentru o companie câștigul de a fi prezent pe o rețea socială poate fi mai mare decât timpul cheltuit;
Lumea SEO PPC: http://twitter.com/lumeaseoppc
SEO World Coffee: http://twitter.com/SEOWorldCoffee
Profil personal: http://twitter.com/Olivian_BREDA
Liga pentru Educație, Cultură și Sport (LECS): https://twitter.com/lecsromania
A treia cafea: http://twitter.com/atreiacafea
Lumea SEO PPC: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000612126568
SEO World Coffee: http://www.facebook.com/group.php?gid=176232867392
Profil personal: http://www.facebook.com/olivian.breda
Lumea SEO PPC: http://www.linkedin.com/groups?gid=2633198
SEO World Coffee: http://www.linkedin.com/groups?gid=2438951
Profil personal: http://www.linkedin.com/in/olivian