luni, 28 martie 2011
Ce este ferma de linkuri ?
Un Link Farm (ferma de link-uri) se refera la un set de pagini web pline de link-uri, ce au fost construite pentru un singur scop, si anume, cresterea de numarului de link-uri catre un website (incoming links), astfel crescand popularitatea site-ului in cauza si implicit valoarea Page-Rank-ului. Unele ferme de link-uri sunt create manual, insa cele mai multe sunt create cu ajutorul unor aplicatii automate (software) si servicii.
Google iubeste doar linkurile naturale si incearca sa penalizeze link farms, ce sunt considerate un SPAM tactic.
Link Exchange nu este considerat of orma de spam.
Google diminueaza Page Rankul paginilor bazate pe Ferma de linkuri.
Istoricul Fermei de Linkuri
Link fermele au fost dezvoltate de optimizatori de motoare de căutare în 1999 pentru a profita de dependenţă motorului de căutare Inktomi lui pe popularitatea link-ul. Deşi popularitatea link-ul este folosit de unele motoare de căutare pentru a contribui la crearea unui clasament pentru rezultatele de căutare, motorul Inktomi la momentul menţinut doi indici. Rezultatele căutării au fost produse din indexul primar, care a fost limitat la aproximativ 100 milioane de listări. Pagini cu puţine link-uri inbound a căzut din indicelui Inktomi pe o bază lunară.
Expresia " Ferma de Linkuri " a fost întotdeauna efectuate cu un renume peiorativ.
Serviciile de management a link reciproc promova industria lor, ca o alternativa la motoarele de căutare pentru găsirea şi atragerea de vizitatori la site-uri web.
Motoarele de căutare recomanda ca webmasterii sa aiba link-uri relevante pentru site-urile lor (desfăşurarea unei campanii link-ul), dar evita participarea la fermele de link-uri. Potrivit Google, un site care participă la o fermă de linkuri poate avea clasamentul de căutare penalizat.