Page Impressions
Acest indicator iti arata de cate ori a fost incarcata reclama in browserul utilizatorului. Ca o reclama sa fie afisata, trebuie sa se execute un cod javascript si acesta se poate incarca sau nu. Deobicei acest indicator este mai mare ca vizitatorii unici(unique visitors) si mai mic ca paginile vizitate de acestia (page views).Un exemplu concret: Ieri pe un blog am avut 4,658 impresii adsense. Vizitatori unici 3824. Page views 11185. Desi cei de la Google nu precizeaza, personal consider ca impresiile sunt calculate de cate ori se serveste o reclama noua. Desi ei spun ca aceasta ar fi cauza discrepantei.
Clicks
Indicatorul acesta ne spune cate click-uri am primit pe reclama. Deobicei apar discrepante intre earnings si clicks. De exemplu 5 clicks si 0$. Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca acele 5 clickuri au fost considerate invalide.Page CTR
CTR = clickthrough rate. Reprezinta cati dintr-o suta au dat click. Un CTR foarte bun se pozitioneaza pe undeva pe la un 6-10%. Bineinteles ma refer la continut legitim si nu alte metode prin care poate creste si la 30-40%. Cam ciudat sa-ti dea 40% din vizitatori click pe reclame nu?CTR-ul depinde de multi factori si ii voi dedica mai multe articole in care iti voi prezenta diverse metode de crestere al acestuia.
Page eCPM
Un indicator care personal nu-l folosesc. Asa se calculeaza:“Cost per 1000 impressions. From a publisher’s perspective, CPM is a useful way to compare revenue across different channels and advertising programs. It is calculated by dividing total earnings by the number of impressions in thousands. For example, if a publisher earned $180 from 45,000 impressions, the CPM would equal $180/45, or $4.00. However, please keep in mind that eCPM is a reporting feature that does not represent the actual amount paid to a publisher.”
Earnings
Indicatorul, bineinteles, reprezinta suma castigata pe perioada raportata.Costul Mediu pe Click
Acesta este un indicator extrem de important si nu este oferit de Adsense in panoul de raporturi. Se calculeaza impartind castigul/numarul de clickuri.Indicatorii cruciali sunt CTR-ul si CMP-ul (costul mediu pe click) urmati de impresii si bineinteles rezultatul mult dorit: earnings.