marți, 4 octombrie 2011

Reclame Facebook

Formula pentru reclame Facebook eficiente

În scopul de a înţelege valoarea unei  impresie de anunţuri pe Facebook, am  analizat in peste şase luni de investigatii, răspunsuri de la 800.000 de utilizatori si la mai mult de 125 de campanii de anunţuri pe Facebook, cu 70 agenţii de publicitate de brand diferit.

Studiul - dupa analiza eficientei fiecarui anunt - a facut concluzia despre interesul pe care l-au avut utilizatorii fata de reclamele pe Facebook si eficienta acestora in a creste vanzarile. 



Cheltuieli vs Incasari 

Pentru a ajunge la concluzia menţionată mai sus, ne-am uitat la trei tipuri de reclame pe Facebook .

Homepage ads:  Anunţul de creaţie, avand  şi o opţiune pentru ca utilizatorii să interactioneze cu brand-ul (de exemplu, "devino fan"). Acesta este un exemplu de reclame plătite.

Social impressions: reclame care includ contextul social, cum ar fi numele prietenilor utilizatorilor ", care sunt deja fani ai brandului. Acesta este un exemplu de anunţ hibrid care este atât reclama plătita cat şi ratuita.

Organic impression: relatari care apar pe pagina de prieteni ale utilizatorilor care au interactionat cu un  brand sau au  devinit un fani al acel brand. Acesta este un exemplu de reclamae gratuite.
Reclamele gratuite sunt castigate atunci cand utilizatorii dau " Share " si prin asta implicit reclamele se transmit in reteaua sociala in mod viral.




Datele arată clar publicitatea gratuita pe Facebook prin transmitere benevola " Share "  a jucat un rol important în performanţa reclamelor pe  pagina de start  Facebook. Potrivit datelor, publicitatea " Ad Recall " a crescut de la 10% la 16%, iar gradul de interes s-a dublat de la 4% la 8% , iar  intentia de cumparare crescut de patru ori de la 2% la 8%. Aceasta ultim calcul este probabil cel ce  spune, şi arată că atunci când un utilizator pe Facebook pledează pentru un anunţ, anunţ este 4 ori  mult mai probabil să conducă la o achiziţie.





In sectorul afisarilor care vin prin intermediul   Reactiei   comunitatii sociale ( Organic impression ) ,
am constatat ca utilizatorii expusi atat publicitatii platite , cat si  celei gratuite ( Organic impression ) 
si-au amintit reclama de trei ori mai bine decat cea platita pe pagina de baza, iar constientizarea reclamei de pe pagina de baza a crescut cu 4 % in medie , dar expunerea la ambele tipuri de publicitate  ( Organic impression si platita pe Homepage ) a crescut constientizarea reclamei de catre grupul de control cu un indice Delta de 13 %.



Ideea de baza este ca o combinatie intre publicitatea platita si cea facuta gratuit de membrii retelei sociale are un impact puternic.





Recomandam urmatoarele sfaturi pentru agentiile de publicitate care vor sa profite de datele lor :


  •   Începeţi cu  afişări in pagina de start; acestea vor conduce mai multe Recomandari ale membrilor.
  •    Cumpara publicitate plătită pe reţele sociale; este un catalizator mai amplu.
  •    Ajungi la echilibru şi frecvenţa pe pagina de start si reactii ale colectivitatii sociale.


Publicitatea castigata gratuit vs Publicitatea platita





Aparitia Social-Media a supraalimentat niste activitati : chat, despre lucruri preferate, precum cărţi, automobile, telefoane mobile, şi de copii. Acest comportament de consum a adus un nou chalange pentru caile de promovare a unui Brand. Specialistii in marketing au studiat cum sa treaca de la promovarea media traditionale la noile paradigme. Acum clientii recomanda direct prietenilor produsele. Acest comportament poate fi masurat si poate fi studiat raportul intre publicitatea platita si cea castigata gratuit prin recomandarile din reteaua sociala, precum si impactul asupra Brandului.
Noi ne-am  dat seama de nevoile clientilor nostrii   cu privire la modul de a cuantifica valoarea publicităţii in social-media în raport cu obiectivele lor de brand si le-am furnizat statisticile.
In acest mod am realizat un studiu pe 800 000 de utilizatori Facebook si mai mult de 125 de campanii de publicitate pe Facebook pe 70 de Branduri. 
Aceasta a avut ca rezultat descoperirea  a noi cai pentru promovare. 




Există tipuri diferite de gândire cu privire la valoarea  "plătit" versus " câştigat gratuit" şi, în special, auzim adesea întrebarea "Care este valoarea  unui fan pe Facebook?" Noi credem ca modul corect de a aborda aceste întrebări este simpla. Pentru fiecare dintre tipurile de afişări distribuite de către sociale-media, inclusiv afisari plătite sau de câştigat gratuit activate de către  Facebook fani, ne întrebăm, "câţi oameni fac cele impressions reach?" şi "cât de eficiente sunt ele în schimbarea atitudinilor si comportamentelor ? " Acest raport ia o cercetare adâncă într-un organism quantificabil in măsura în care acele  tipuri  impressions drive şi impactul brandului: afişări standard de plătit, paid impressions care conţin informaţii sociale, şi  impresii "câştigate gratuit" care au ca rezultat Ghidul publicitatii pe Facebook. 
Astfel, cheia succesului pentru marketing este de a crea amix de afişări sociale care încorporează atât mass-media plătit şi a câştigat. Cum să faci asta cu brand-ul ?
 Brand-Liftul si Tipuri de Suport Publicitar pe Facebook




Mai jos vom vedea cele trei tipuri de suporturi publicitare .


Homepage Ads  - Poate contine imagine si text si incitarea persoanelor de a se alatura Brandului (Become a Fan )


Homepage Ads  -  contextual ( Social Content ) in care se arata pozele prietenilor carora le-a placut brandul respectiv, au devenit Fani etc.
 Relatari contextuale ( Organic Impression ) pe Hompage despre modul in care prietenii au devenit Fani ai acelui Brand.





                                                               Reclama platita              Reclama castigata gratuit



Homepage Ads                                          Da

Social Content                                           DA                               DA

Organic Impression                                                                        DA













 1. Stanga jos este Homepage Ad


2. Dreapta  este Homepage Ad cu Social Content


3. Dreapta jos  Organic Impression.





 Ce este " Earned "  Media  - ( Suport Publicitar Gratuit )


Conceptul de Suport Publicitar Gratuit  " Earned  Media " nu este unul nou , el a fost parte a relaţiilor publice de ani de zile. Din punct de vedere istoric, ne-am uitat  de cate ori un comunicat de marca sau de presa a fost menţionat în ştirile de noapte, pe prima pagină a unui ziar sau chiar într-un film sau program TV. Cheia este că marca nu a plătit pentru plasarea lui şi că mesajul de brand a fost interesant, de divertisment sau o stire.  Suficient este faptul că mass-media a folosit numele produsului in mod gratuit .
Era social media este peste noi Rezultatul este ca astazi, brandurile fac o cotitura cotitură in ceea ce priveste instrumentele şi oportunităţile de publicitate oferite de  social-media, cum ar fi afişările  utilizate de către Facebook.Pentru a  satisface aceste nevoi, mulţi editori studiaza crearea de formate de anunţuri care sunt un hibrid de suport media gratuit şi  plătit. În aceste cazuri (cum ar fi afisarile sociale discutate în această lucrare), aprobarea unui consumator se face cu unitatea de anunţ tradiţional, permiţând, care poate ajunge prin intermediul  afişărilor plătite , cu impact, cu aderenta . S-au câştigat noi oportunităţi cu unele avantaje care se diferenţieze de  media traditionala .  În cele din urmă, aprobarea de un recenzent profesionist este intotdeauna bun, dar studiu dupa studiu a demonstrat că, consumatorii au încredere prietenii lor şi colegii mai mult decât oricine altcineva atunci când este vorba de a face o achiziţie . Noile forme de mass-media  nu le înlocuiasc pe cele vechi.  Mărcile au  nevoie pentru a începe a extinde punctul lor de vedere de la desfacerea tradiţionale şi să profite de noile oportunităţi puse la dispoziţie prin varietatea crescândă a social-media .


 Studiu de Caz


În sensul prezentului studiu de caz, am examinat impactul Publicitatii pe Facebook la 14 Campanii de Publicitate care utilizează metodologia BrandLift . Campaniile selectate au fost reprezentative din mai multe campanii de succes, care a inclus "să devină un fan" , pe mai multe categorii categorii, inclusiv  de divertisment, şi retail. Resultatele au fost agregate pe cele paisprezece campanii , în scopul de a oferi mai multe finalizari generalizate şi pentru a asigura rezultate concrete.  Publicitatea specifica pe Facebook din aceste campanii a fost retinuta  destul de bine de către utilizatori.  Metodologia  care impune o întârziere de 24 de ore între expunerea anunţului şi  măsurare .
 

Sustinatorii benevoli " Social advocacy " apar cu un rol puternic vizibil in statistici. Ad recall - ul este este cu un coeficient de 16 % fata de numai 10 % in publicitatea traditionala.
Interesant este, ca intenţia de  achiziţie creşte de la  de 2% la aproape 8%.

Sfaturi privind Reclama pe Facebook


Anunţurile Facebook au apărut ca o modalitate de populară şi eficienta pentru a promova o afacere online de mici dimensiuni. Conform unor cercetări recente din MerchantCircle, 22% din întreprinderile mici au folosit Anunţurile Facebook, iar 65% spun ca ar folosi anunţurile Facebook  din nou, citând uşurinţa şi flexibilitatea . Dar nu toată lumea se bucură de succes cu Ads Facebook -  o treime dintre utilizatori care spun că nu ar mai rula altă campanie, aproape 70% spun că nu au putut obtine noi clienti.

Cu aceasta în minte, aici sunt cinci sfaturi pentru a vă asigura
succesul cu Anunţurile Facebook:

 1. Stabiliti-va Planul si Obiectivele pentru a actiona in consecinta.

Primul pas este intelegerea a ceea ce doriţi să realizati cu anunţul dvs.. Sunteţi în căutarea  unui grad cat mai ridicat al eficientei asupra traficului de pe  site-ul dvs. Doriti a promova un anumit eveniment sau de a genera vânzări ?
Facebook oferă o serie de opţiuni pentru anunţuri diferite , pentru a atinge obiective diferite. Dacă sunteţi în căutarea cresterii gradului de sensibilizare şi cresterii numarului de fani, este posibil să doriţi să începeţi cu anunţuri  standard. Aceste anunţuri directioneaza catre pagina dvs de Facebook şi permite utilizatorilor să dea "LIKE" pagina dvs. direct în cadrul unităţii de anunţuri. Dacă aveţi deja o baza de fani considerabilă, s-ar putea încerca, de asemenea un " Page Like " cu o poveste sponsorizata, în care reclama prezinta prietenii utilizatorilor , carora le-a placut pagina ta.

"Direcţionarea anunţurilor pe Facebook vă permite să faceţi publicitate la oamenii potriviţi pe baza intereselor lor reale. Aveţi posibilitatea de a viza chiar şi oameni care sunt prieteni cu oameni care au dat deja "Like" Paginii dumneavoastră. Acest context social va apărea până în jurul  anunţului ", spune Grady Burnett, Vice President in solutii de marketing la nivel mondial la Facebook. "Un studiu  arată că, în medie, oamenii sunt 68% mai multe sanse sa amintesc să fi văzut un anunţ cu contextul social decât fără, de două ori mai multe sanse sa-si aminteasca mesajul de anunţuri şi de patru ori mai susceptibili de a cumpăra."

Când doriţi să promoveze o reclama speciala a paginii  dvs., cum ar fi o ofertă specială sau ştiri importante, puteţi utiliza, de asemenea, " Page Post " poveşti sponsorizate pentru a converti mesajul dumneavoastra intr-un element News Feed.

Dar această abordare nu este limitată la mesajele dumneavoastră; Burnett, de asemenea, ia act de faptul că "se pot utiliza Istorii sponsorizate -  instrument de marketing pe Facebook din cel mai nou - pentru a promova recomandările intre prieteni "word-of-mouth" despre afacerea dvs., care sunt deja  in News Feed. De exemplu, aveţi posibilitatea să sponsorizati poveşti despre oameni care au testat produsele Dvs. , sau care au dat " LIKE " paginii Dvs.

Oricare ar fi obiectivele tale şi modul de abordare, asiguraţi-vă că sunt in masura sa va arate eficienta. În timp ce rata de clic (CTR) este un parametru important pentru a urmări, nu este singura, şi potrivit WebTrends, CTR-ul mediu pentru anunţurile Facebook este de doar aproximativ 0,05%, care este jumătate din standardul industriei de 0,1%. Clint Fralick, Vice President de servicii cu clientii  la social media, agenţia Pandemic Labs , vă recomandă să tineti cont si de publicitatea prin comentarii.




2. Fii Creativ in Conceperea Campaniei.




Interfaţa de anunţuri pe Facebook poate fi  foarte usor utilizata pentru a selecta profilul demografic al unei audienţe ţintă, inclusiv de varsta, sex, locatie, nivelul de educaţie şi de interese, dar este de asemenea, unică în capacitatea sa de  micro-ţintă pentru audienţe foarte specifice.

Sheila Hibbard, fondator al firmei de marketing pentru afaceri mici, The Marketing Bit, ia act de faptul că în timp ce cele mai multe agenţii de publicitate vin în Facebook cu mentalitatea din publicitatea traditionala care spune ca "mai mult este mai bine," spune că nu este cazul cu Facebook.

"Este mai bine să avem cateva de mii de persoane vizate , decat  zeci de mii de oameni dezinteresati", spune Hibbard. Ea sugereaza sa contati pe un public ţintă foarte specific cu anunţurile dvs., chiar dacă aceasta înseamnă reducerea dimensiunii a publicului. De exemplu, dacă utilizaţi Anunţurile Facebook pentru a promova un eveniment sau o vânzare de sezon, este posibil să doriţi să o promovati numai fanilor dvs. existenti, care pot cel mai probabil să răspundă la o ofertă imediată. 



Când vizaţi o audienţa locala, Fralick recomandă să privim dincolo de auto-raportate. Trebuie folosite toate metodele pentru a-i depista pe localnici, deoarece nu toata lumea listeaza oraşul  în profilurile lor. "Cauta dupa numele unor intreprinderi cunoscute, cluburi, si alte locatii pentru a gasi persoanele care nu au trecute in profilul lor orasul in care locuiesc", spune Fralick.


O alta idee creativă este de a avea ca tinta ţintă a publicitatii, criteriul zilei de naştere, spune Anthony Nitz, fondatorul unei firmei de marketing pe Facebook .

"Una din metodele cele mai ingenioase de direcţionare este de a trimite un anunţ care apare cu o saptamana inaintea  zilei de nastere a unui " Fan "  al afacerii tale", spune Nitz. "Eu spun proprietarilor de afaceri ca pot crea un anunţ , cu un link spre un clip video in care cineva poarta o palarie pe care scrie  ziua de nastere sau aruncarea confetti oferind în acelaşi timp un mesaj de ziua sa de nastere, sau " La multi ani ! ", cântat lor personal si  care se termină cu o ofertă specială şi un link de unde pot descărca  doar ziua de nastere un cupon de reducere . Pot să vă asigur că atunci când cineva vede un anunţ în bara laterală lor care spune că " La multi ani ! " , şi fac clic pe el iar cineva in acel video ii canta  " La multi ani ! " , va avea trafic foarte mare !


3. Alegeti un Text sau o Imagine care sa Atraga .


Cand faceti Designul anunţului dvs., Facebook vă recomandă să scrieţi anunţuri clare, orientate cu un text concis, care vorbeşte în mod direct publicului tinta. Asiguraţi-vă că pentru a evidenţia orice oferte speciale sau caracteristici unice pe care le diferentiaza de concurenta. Dacă obiectivul dvs. este de brand şi recunoaşterea numelui  companiei, Facebook, de asemenea, sugerează sa folositi numele firmei dvs. în titlul anunţului sau undeva în corpul anunţului.
În timp ce anunţul dvs. poate să includă până la 135 de caractere, Ben Nesvig de Marketing Fuzed avertizează întreprinderile ca  " nu trebuie sa umple  întregul anunt . Uneori, o linie simpla poate face o minune " De exemplu , unii experti recomanda a pune o întrebare sau de a face o declaratie indrazneata, mai degrabă decât etala toate caracteristicile marcii.
Oricum, nu uitaţi să includeţi un apel la acţiune care încurajează utilizatorii să facă clic pe anunţul dvs. şi de a explica  exact ceea ce  ei să facă atunci când ajung la pagina dvs. de destinaţie.

Imaginile pe care le alegeţi pentru anuntul dvs. de asemenea critice, deoarece aceastea  sunt cele care vor atrage atentia oamenilor, şi  ar trebui să gânditi dincolo de logo-ul firmei Dvs.

"De obicei cele mai bune fotografii sunt fotografiile cu fate de oameni - femei zâmbind au tendinţa de a genera o rata de click mai mare", spune Harley Rivet de la Deep Dish Digital. Nit vă recomandă să evitaţi fotografiile tipice de valori şi în loc să încercaţi să utilizaţi mai multe fotografii cu culori naturale, care contrasteaza cu schema de culoare albastru de Facebook, cum ar fi rosu, galben si portocaliu.

 4. Creeaza si Testeaza mai multe Anunturi.

" Una dintre cele mai mari greseli pe care le observ la cei care isi fac publicitate este ca  rulează numai un singur anunţ în cadrul fiecărei campanii ", spune Caroline Melberg, fondator al Mavericks Small Business. " Chiar si cele mai mici modificări în cuvintele pe care le alegeţi si le utilizaţi pot avea un impact mare asupra ratei de click-uri pentru anunţul dvs., deci este mai bine sa creati mai multe versiuni ale anunţului dvs. şi  testati-le pentru a vedea care anunţ produce cel mai bun răspuns. "
Facebook face ca acest proces simplu : Odată ce un anunţ a fost creat, aveţi opţiunea  "Creaţi un anunţ similar" şi pur şi simplu swap-ului într-o nouă imagine sau un nou text.

Melberg sugerează crearea de patru anunţuri diferite pentru aceeaşi campanie, care rulate pentru o zi sau mai mult şi apoi vizionati statisticile anunţurilor dvs.pe Facebook pentru a descoperi care dintre anunţuri au mers cel mai bine. Puteţi apoi să creaţi un anunţ nou, care este similar cu cel care a adus cele mai bune rezultate, dar modificandu-l doar un pic pentru a vedea dacă  poate bate performanţa anterioară.
Şi, nu uitaţi să schimbaţi în anunţurile după o scurtă perioadă pentru a reduce obisnuinta cu ele. Potrivit WebTrends, anunţurile in retelele sociale au un termen de valabilitate foarte scurt, cu viata scurta, de trei până la cinci zile.

5. Fii gata pentru a Valorifica Traficul creat.


Potrivit Nesvig, o greşeală comună a întreprinderilor mici este de a neglija reimprospatarea continutului paginii lor de Facebook. " Ei cheltuie 100 $ pentru anunturi, dar ultima actualizare a paginii lor de Facebook sa o fi facut cu o luna in urma " spune Nesvig.

Fralick este de acord. "Anunţurile dvs. trebuie sa fie la fel de bune ca si ceea ce postati pe pagina de Facebook . Tineti cont ca oamenii nu dau click pe pagina dvs. direct, ci dau " Like "  pe anunt.
Trebuie sa aveti ofertele facute la zi , pentru ca oamenii sa fie multumiti si sa va mai viziteze.

De fapt, Fralick îndeamnă clienţii să se gândească la un clic ca la începutul campaniei, nu ca la sfârşitul ei. "Cand cineva devine membru al comunitatii dvs. el va ofera posibilitatea sa il contactati iarasi si iarasi. Aceasta este la fel de valoroasa ca si o vanzare in sine."


Cat ar costa o campanie publicitara la nivel mediu pe Facebook ?



O campanie medie poate fi facuta si cu 1000-2000 euro, tinand seama ca numărul utilizatorilor români de pe Facebook a crescut cu 54% de la inceputul anului 2011, ajungând la 3,7 milioane, din care 90,5% și-au declarat orașul de reședință. În acest ritm de creștere, până la sfârșitul anului 2012, Facebook ar putea avea peste 4 milioane de utilizatori români.

Către acești utilizatori au fost trimise în ultimele 2 luni peste 4500 de ad-uri locale pe care le-am monitorizat , facand un exigent studiu.

Cei mai mari investitori in publicitatea pe reteaua de socializare sunt din domeniul bunurilor de larg consum, telecomunicatiilor, bancar, IT si comert electronic.




Reclama pe Facebook si reclama pe Google



Amandoua sunt principalele forme de publicitate online. Tinand cont de numarul mare de utilizatori din Romania, aproape de 4 000 000, dintre care multi sunt foarte activi, se poate face o selectie a lor printr-un targhet foarte precis, pe baze demografice, Hobby , locuri favorite etc.



Publicitatea pe Facebook este organizata in jurul grupului tinta catre care se face prin intermediul unor mesaje cu continut mixt: text si poza. Anuntul este limitat la 25 caracatere in titlu, 135 de caracatere in continutul mesajului si o poza minuscula de maxim 110 x 90 px.

Anunturile pot transforma o campanie pe Facebook intr-un succes, CTR-ul (click-through-rate – rata de click) fiind, ca si in cazul reclamelor pe Google, principalul indicator al performantei .


Forma de promovare pe Facebook este PPC  cost per click, dar costul scade datorita eficientei cu care este transmis spre grupul tinta. La Google relevanta se datoreste termenilor cautati.
Consturi minime pentru cantitatea de media care se poate achizitiona incepe cu 1 click, la fel ca si in cazul reclamei pe Google.Prin intermediul anuntului, vizitatorul poate fi trimis in aplicatii, grupuri, fanpage-uri, evenimente si pagini de profil din cadrul Facebook.



La Google relevanta se datoreste termenilor cautati, avand milioane de cautari pe luna si 99% dintre utilizatori incep navigarea pe internet printr-o cautare.  Reclama pe Google spre deosebirea de Reclama pe Facebook este centrarea pe cuvintele si frazele cheie, iar cuvintele cheie reprezinta, pana acum, singura metoda de identificare a intentiei de cumparare.
Cel mai eficient este sa axezi campania beneficiind de avantajele celor doua sisteme la un loc si sa orientezi bugetul si pe reclama pe Facebook si pe reclame pe Google. Poti sa folosesti impreuna aceste 2 formidabile arme de marketing online. Avantajul aratat mai sus la reclamele Facebook este ca poti obtine reclama gratuita prin discutiile pe care le poti creea in jurul Brandului








 Cititi si :

Despre Reclama pe Facebook - Licitatie