luni, 5 aprilie 2010

Cat se castiga cu un blog ?

Vali Petcu este autorul celui mai de succes blog din România: Zoso.ro. „Un băiat de 30 de ani, familist, care scrie din 2005”, îl descrie Arhi pe fruntașul topului. „Eu am o pagină personală. Că se câștigă și niște bani pe lângă, ăsta e avantajul călărețului”, e de părere Zoso. Prima campanie plătită a fost în 2007: „Ideea a venit de la Marius Ciocan, proprietarul fungift. ro, după ce a văzut ce trafic am”, a declarat bloggerul. 

Câștigă peste 30.000 de euro pe an. Lunar, bagă în buzunar până la 3.000 de euro. Banii ajung la Zoso prin două formate de publicitate: unul românesc, cu contract și facturi, și celălalt prin sistemele de plată internaționale.

Întrebat dacă și-a declarat toate veniturile la ANAF, Zoso contraatacă: „Nu vreau să mă enervez aducându-mi aminte cât plătesc impozit și cum mă ajută statul român”. Cetin Ametcea a început proiectul Arhiblog. ro din 2007.

Pe pagina sa personală face advertising de doi ani. „În clipa în care blogul meu nu va mai distra, îl voi închide și voi face altceva. Viața e prea scurtă să o risipești făcând ceea ce nu-ți place”, a declarat Arhi. Prețurile unui banner pe arhiblog. ro pleacă de la 300 euro și ajung la 2.000 de euro. Atuurile sale sunt cei 6.000 de vizitatori unici pe zi și comentatorii. „Am mulți oameni care intră și lasă opinii extrem de bine dezvoltate, iar agențiile inteligente caută feedback, nu doar o metodă de a cheltui banii. Pe blog se caută publicitate neconvențională, făcută de un anumit tip de om”, a zis Arhi. 



Cristi Dorombach este project manager la realitatea.net. Blogul său, piticu.ro, a aniversat cinci ani anul acesta. Este o platformă personală, pe care nu a targetat-o niciodată ca fiind o sursă sigură și directă de profit. A început cu AdSense, advertising prin Google. „La un moment dat miam zis că din banii din publicitate vreau să plătesc rata mașinii. Până acum mi-a ieșit!”, se amuză Cristi. Cele mai bune oferte au venit de la Microsoft și de la Vodafone. Atuul lui: traficul. „Și acum se caută publicitate pentru trafic în on-line-ul românesc. Apoi, contează influența”, a continuat Cristi. 

Jobul din media îi aduce 1.000 de euro. „Project manager la realitatea. net înseamnă o groază de muncă, poate mai mult decât mă așteptam, iar asta îmi afectează uneori timpul de scris pe blog”, a zis nemulțumit Piticu. Nu își amintește primul contract de publicitate plătită pe blog, dar „știu că am vrut să-l depun la FISC și nu mi l-au primit”. 

Virusat.ro și Subiectiv.ro sunt alte două bloguri care conduc veniturile din online, primul cu 25.000 euro pe an, iar cel de-al doilea cu 11.000 euro. Sebastian Bârgâu, autorul website-ului visurat.ro, a declarat: „De doi ani trăiesc doar din blogging și îmi întrețin familia. Au fost luni în care am câștigat și 1.200-1.500 euro. Ca o medie, m-aș situa cam la 2.000 euro pe lună”. Cea mai bună ofertă primită a fost de 8.000 de euro. Alex Mihăileanu are un venit constant din proiectul on-line subiectiv. ro. În 2009 a încasat 11.000 de euro: „S-ar putea să fie mai mult, mai ales că există campanii neplătite”.

Michael Dunlop este cel mai bogat blogger din lume, cu 10 milioane de dolari. La 25 de ani este autorul bloggului incomediary. com, un ghid on-line despre rețeta succesului pe internet. La începutul anului 2010 a realizat un Top 30 cu cei mai bogați. 







BLOG: ZOSO.RO.
30.000 DE EURO PE AN
8.000 DE VIZITATORI UNICI FOTO: ARHIVA PERSONALĂ


BLOG: VIRUSAT.RO
25.000 DE EURO PE AN
5.000 DE VIZITATORI UNICI FOTO: ARHIVA PERSONALĂ


BLOG: SUBIECTIV.RO
11.000 DE EURO PE AN
4.000 DE VIZITATORI UNICI FOTO: ARHIVA PERSONALĂ


BLOG: ARHIBLOG.RO
30.000 DE EURO PE AN
6.000 DE VIZITATORI UNICI FOTO: ARHIVA PERSONALĂ

Americanii, cei mai bogați bloggeri

HEATHER ARMSTRONG 

Câștigă 50.000 $ pe lună


Are 34 de ani, este webdesigner și își în treține familia, din 2005, din blogul personal dooce.com. În 2009, a fost cotată de „The Guardian” pe locul cinci în topul „Cele mai puternice 50 de bloguri din lume” și pe locul 11 în topul celor mai bogați bloggeri. Zilnic, are 250.000 de vizitatori unici. După ce a scris pe net despre cât de nefericită e la locul de muncă, Heather a fost dată afară din compania unde lucra. Când a rămas însărcinată, traficul a luat-o razna. Soțul, John, și-a dat demisia pentru a lucra alături de ea, când au realizat cât pot câștiga din blog.