sâmbătă, 3 aprilie 2010

Estimarea traficului



crestere Estimarea traficuluiDaca esti interesat de afaceri online pe langa problemele legate de monetizare ti-ai pus precis si intrebarea: Cum pot estima traficul de maine? sau de luna viitoare.
O afacere buna in opinia mea nu este aceea care aduce (numai) bani multi ci aceea care aduce banii constant. Cand ai un cashflow stabil poti sa vinzi afacerea sau sa iei un credit. Daca vinzi reclama sau ai un magazin online incasarile vor fi strans corelate cu numarul de vizitatori.
Deci cum poti sa ai o idee asupra traficului de maine?
O buna idee este sa pornesti de la traficul de azi si sa-l ponderezi cu valorile multimii de factori care guverneaza Internetul astazi. Va trebui probabil sa ti cont de nisa, evolutia competitorilor, Google si fratii lui – SEO si SEM, evolutia sezoniera a traficului in nisa (trafic de sezon), keywords, promovare … si cate si mai cate.
Exista cateva patente brevetate in US pe aceasta tema:
Toate aceste modele incearca sa rezolve o ecuatie foarte complicata. Albert Einstein sustinea ca orice formula matematica care necesita pagini intregi de calcule complicate nu contine in ea “the mind of God“.
Dupa ce Trafic.ro a permis acesarea informatiilor de trafic prin API m-am gandit cum as putea extrage predictii valoroase cu privire la evolutia traficului.
Pentru siteurile mele nu este foarte important daca cresc sau scad atata timp cat se mentin in top. Ma intereseaza deci evolutia lor in contextul nisei alese pentru fiecare dintre ele. Este cunoscut ca 1% din websiteuri fac 99% din intregul profit al industriei online … partea frumoasa a ecuatiei este ca ramane valabila pentru fiecare nisa in parte. Gaseste deci o nisa in care sa fii cel mai bun si banii vor veni singuri la tine.
Am extras valorile de trafic ale competitorilor si le-am analizat procentual apoi am afisat grafic evolutia propriului site in conteztul evolutilor maxime si minime din aceeasi unitate de timp a competitorilor. Rezultatele le-am prezentat intr-un grafic de tip Candlestick specific industriei bursiere cu care industria online are in comun imposibilitatea predictiei sigure.
Acesta nu este un tool pentru predictie, este unul pentru compararea traficului. Prin vizualizarea evolutiei in nisa impulsioneaza gandirea competitiva si stimuleaza gasirea cailor de abordare corecta a calculelor cu potential predictiv.
Rezultatul il puteti evalua aici:
comparare trafic Estimarea traficului
Atentie: Acest tool functioneaza numai pentru siteurile care sunt inscrise in trafic.ro!
Multumiri speciale lui Daniel Buca de la a carui abordare am plecat  in realizarea acestui tool.