duminică, 4 aprilie 2010

Reţele sociale - Facebook, Twitter, LinkedIn - Cum să? Prezentare pas cu pas - Presentation Transcript



  1. Rețele sociale:Facebook, Twitter, LinkedIn – cum să?Prezentare pas cu pas
    Olivian BREDA,Orange Concept Store, 2010.01.12
    51 de slide-uri
  2. Desprece e prezentarea?
    Creare conturi Twitter, Facebook, LinkedIn;
    Setare opțiuni conturi și editarea datelor;
    Ghid de folosire sumar;
  3. Scopulprezentării
    Pentru cei care văd prezentarea live: Overview asupra a ce poate însemna să întreții conturi pe Twitter, Facebook, LinkedIn;
    Pentru cei care folosesc prezentarea când își fac contul: Să afli lucruri la care să fii atent când creezi / gestionezi conturile;
  4. Twitter – signup http://twitter.com/
  5. Twitter – creare cont
  6. Cum îțialeginumele de utilizator?
    Variantepotrivite:
    @Prenume
    @PrenumeNume
    @Prenume_Nume
    @Nume_companie
  7. Twitter – customizare profil
  8. Twitter – avatar
  9. Twitter – design cont
  10. Twitter – background Lumea SEO PPC
  11. Cum schimbi fundalul ușor?
    1. Alegi o tema;
    2. Vizitezi profilul tău;
    3. Apeși Print Screen;
    4. În Paint dai Paste;
    5. Faci un fundal pentru Twitter în Paint;
    6. Încarci fundalul (upload) în Twitter;
  12. Cum faci background în Twitter?
    Varianta 1(recomandată): Faci o imagine foarte mică - va fi afișată doar în partea stangă a profilului tău de Twitter; Lățime rezoluție: 120px e cea mai sigură, poți încerca 200px;
    Varianta 2: Faci o imagine foarte mare - va fi afișată și în stânga și în dreapta profilului de Twitter; Trebuie să găsești o soluție la problema asta - exista rezoluții de monitor variabile și un background care se vede bine pe un monitor de 17" se poate vedea foarte rau pe unul de 22";
  13. Background – varianta 1
  14. Background – varianta 2
  15. Despre logo și background
    Ce logo pui? Cu tine / cu afacerea ta e cel mai indicat;
    Sugestia mea - KISS ("keep it simple and stupid!"). Logo / poză personală, date contact, un site. Atât.
    Cum alegicombinațiile de culori? FoloseșteColour Lovers pentrucombinații de culoripotrivite;http://www.colourlovers.com/
  16. Twitter – cum postezi
  17. Twitter – cum dai reply
  18. Twitter – cum dai follow
  19. Sfaturi Twitter – partea I
    E bine să pornești de la un scop - să știi ce vrei de la Twitter;
    Poți folosi Twitter pentru a căuta informații - sunt rezultate de la utilizatori;
    Twitter e util pentru a primi sfaturi - dar evită să ceri prea multe odată;
    Înainte de a da Follow primilor utilizatori, asigură-te că ai scris măcar 10 Tweet-uri;
    Completează profilulîn detaliu;
  20. Sfaturi Twitter – partea a II-a
    Dacă folosești Twitter intens, ține cont că există aplicații dedicate care extind funcționalitatea;
    Dacă postezi direct din interfața Twitter.com, poți folosi un serviciu de scurtare a URL-urilor înainte de a scrie mesajul;
    Ca să vezi ce se vorbește despre compania ta, salvează o căutare după numele companiei (nu neapărat contul de Twitter)
    Poți actualiza statusul prin SMS-uri de pe telefonul mobil;
  21. Sfaturi Twitter – partea a III-a
    Dacă găsești ceva interesant pe Twitter, folosește funcția de ReTweet;
    Cel mai important sfat Twitter: nu da @reply în public, dacă poți trimite Direct Message și tu ești inițiatorul discuției;
    Ai opțiunea de a păstra mesajele private (trebuie să îți dai acordul de fiecare dată când cineva vrea să se aboneze la profilul tău);
    E bine să promovezi contul de Twitter în alte părți;
    În fine, distrează-te! :)
  22. Cum folosesc Twitter pentru Lumea SEO PPC?
    Participantii la ediții - pe liste;
    Urmăresc doar câteva persoane - organizatori, speakeri;
    @Răspund celor care mă RT-uiesc (le mulțumesc public);
    Postez lucruri pe care le consider interesante despre SEO / PPC; (mai mult SEO)
  23. Cum ar putea fi folosit mai mult?
    Să urmăresc mai mulți oameni;
    Desigur, conversații cu acei oameni;
    ReTweets ale mesajelor interesante;
    Folosirea de aplicații dedicate;
  24. Cum comunici?
    Twitter e despre viteză; Citește ultimele mesaje și răspunde la ele; Mesaje vechi de câteva zile? Probabil nu mai sunt interesante;
    Linkurile - esența Twitter; Postează linkuri către lucruri care ți se par interesante;
    În Twitter contează interacțiunea - intră în legătură cu @replies cu alți utilizatori;
    Fii concis - e bine să scrii mesaje mai scurte de 140 de caractere pentru a putea fi ReTweet-uit;
    Răspunde la întrebările altora;
  25. Facebook signup: www.facebook.com
  26. Cum alegi numele de utilizator?
    Vizitezi http://www.facebook.com/username și îți alegi un URL personalizat;
    Când alegi utilizatorul sau linkul personalizat, alege un nume în care accentul să fie pe un nume unic, de persoană sau companie; (Lumea SEO PPC nu respectăaceastă regulă, SEO și PPC sunt cuvinte generice)
    Evită sa ai un nume cu multe cuvinte cheie, cu cât mai puține cu atât mai bine;
    Fă un titlu bunpentru oameni, nu pentru spider-i;
  27. Despre căutarea de prieteni
    • În orice reţea socială (Twitter, Facebook, LinkedIn) e indicat să cauţi în agendă pentru contacte; Există temeri de securitatea datelor (îi dai acces la cont); Soluţie: exportă doar agenda într-un format popular şi importă doar agenda, fără să dai acces la contul de email;
  28. Customizare profil – sidebar, important
  29. Customizare profil – informații, neesențial
  30. Personalizare pagini
    Pe pagina principală păstrează principiul KISS;
    Pe pagina cu informații poți da mai multe detalii;
  31. Despre avatar: lațime recomandată 176px
    • Sursa: http://mashable.com/2009/04/01/optimize-facebook-page/
  32. Setări – slide 1/4
  33. Setări – slide 2/4
  34. Setări – slide 3/4
  35. Setări – slide 4/4
  36. Setări – slide 4/4
  37. Cum folosesc Facebook?
    Folosesc aplicația Facebook cu numele Twitter pentru a sincroniza Twitter cu Facebook;
    http://www.facebook.com/apps/application.php?id=2231777543
  38. Facebook și Lumea SEO PPC – inițial
    Inițial am avut grup pe Facebook (SEO World Coffee); Am considerat că oamenii nu sunt foarte familiari cu conceptul de grup, așa că 
    În prezent avem utilizator Lumea SEO PPC; (parțial inetic să ai companie cu nume de utilizator, dar e practică comună)
    Sincronizare cu Twitter;
    Adăugare inițială câțiva prieteni;
    Invitație inițialăcătre membrii grupului SEO World Coffee să adauge Lumea SEO PPC ca prieten;
  39. Lumea SEO PPC – prezent și viitor
    Prezent - Accept la Friends; (Accept pe oricine care nu e companie și care, după nume, vorbește limba română)
    Prezent - mesaje pe grupuri;
    (posibil în viitor) Pentru fiecare ediție să avem un Facebook event;
  40. Cum ar putea fi folosit mai mult?
    Să urmăresc ce se scrie pe Wall și să comentez, să apăs pe butonul "Like", să partajez și eu lucrurile pe care le-au găsit alții;
    Să folosesc aplicații;
  41. Grup pentru SEO World Coffee
  42. Personal – funcție frecvent folosită
  43. Cum să folosești Facebook?
    Folosește liste de prieteni pentru a organiza contactele;
    Pune poze în profilul tău;
    Spre deosebire de Twitter, pe Facebook ai o limită de prieteni: 5.000 maxim;
    Sunt foarte multe aplicații disponibile, poți inclusiv să te joci pe Facebook;
    Folosește Facebook widgets pentru a îți promova site-ul:http://www.facebook.com/facebook-widgets/
  44. LinkedIn signup: www.linkedin.com
  45. Creare profil
  46. Cum să folosești LinkedIn?
    Stabilește-ți un obiectiv pentru LinkedIn - clienți noi / reputație / networking;
    Dacă ai mai multe adrese de email pe care le folosești, e bine să te înscrii cu toate în LinkedIn, pentru a putea fi găsit după fiecare din ele;
    Scrie în profilul tău lucruri relevante pentru obiectivul ales;
    Completează cât mai detaliat profilul, dar nu include lucruri irelevante;
  47. Cum să folosești LinkedIn?
    Ca să fii vizibil, e indicat să ai mai multe conexiuni;
    Pe LinkedIn există o limită de invitații pe care le poți trimite altora: 3.000 (poate fi prelungită ulterior, la cerere, dar e bine să nu ajungi acolo); Nu există limită de conexiuni pe care le poți avea (adică dacă ești invitat de alții poți avea mult mai mult de 3.000 de conexiuni);
    E indicat să ai recomandări ale altor persoane; Folosește cuvinte pe care le-ar căuta angajatorii (aptitudini, limbaje de programare, limbi străine etc.)
  48. Cum folosesc eu LinkedIn?
    Invit persoane pe care le cunosc;
    Dau accept oricui nu e companie; (inițial trimiteam un mesaj și nu acceptam decât persoane pe care le cunosc)
    Pentru Lumea SEO PPC și SEO World Coffee am creat grupuri;
  49. Concluzii
    Cu obiective clar stabilite, rețelele sociale te pot ajuta să ai vizibilitate și notorietate;
    Oamenii care sunt pe o rețea sociale pot fi găsiți ușor cu o condiție simplă: să folosești acea rețea socială;
    Poți automatiza multe procese din activitatea pe rețele sociale prin inter-conectarea rețelelor;
    Pentru o companie câștigul de a fi prezent pe o rețea socială poate fi mai mare decât timpul cheltuit;
  50. Conturi pe care le gestionez
    Lumea SEO PPC: http://twitter.com/lumeaseoppc
    SEO World Coffee: http://twitter.com/SEOWorldCoffee
    Profil personal: http://twitter.com/Olivian_BREDA
    Liga pentru Educație, Cultură și Sport (LECS): https://twitter.com/lecsromania
    A treia cafea: http://twitter.com/atreiacafea
    Lumea SEO PPC: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000612126568
    SEO World Coffee: http://www.facebook.com/group.php?gid=176232867392
    Profil personal: http://www.facebook.com/olivian.breda
    Lumea SEO PPC: http://www.linkedin.com/groups?gid=2633198
    SEO World Coffee: http://www.linkedin.com/groups?gid=2438951
    Profil personal: http://www.linkedin.com/in/olivian